fbpx

איך להקים קמפיין גוגל מוצלח לעסק שלי ללא נסיון קודם? – מדריך מלא

שתפו עוד בעלי עסקים >>>

אהלן חברים כאן אביאור, הבעלים והמייסד של דיגיטל פלייס, והיום אני רוצה להראות לכם איך לבנות קמפיין גוגל מוצלח לעסק שלכם, כזה שבאמת יביא תוצאות, בלי צורך שיהיה לכם נסיון קודם או ידע תכני, אני ממש הולך לעבור איתכם על כל השלבים.

בחלק הראשון (שלב 1-7) של ההקמה של הקמפיין ממש אקים אותו יחד איתכם,
בחלק השני (שלב 8) של שיפור קמפיין קיים אשתמש בקמפיין שכבר עובד.

מדובר במאמר שמאוד השקעתי בו, יקח לכם זמן לקרוא הכל או לצפות בסרטון, לכן תעשו את הדברים יחד איתי ובסופו של דבר שתסיימו יהיה לכם קמפיין גוגל מוצלח לעסק שלכם.

אז אני כרגיל מתרגש להתחיל,
תהיו מוכנים כי זה הולך להיות מדהים!

מעדיפים לקרוא? אני ממליץ לראות את הסרטון כי שם אני גם מרחיב ומראה על קמפיין אמיתי, אם בכל זאת אתם מעדיפים המשיכו מכאן >> 

שלב 1: תהיו מוכנים עם דף נחיתה / אתר

קמפיין גוגל אמור להביא את הגולשים למקום מסוים בו הם יוכלו להשאיר את הפרטים שלהם / לבצע כל פעולה אחרת שתרצו שהם יבצעו. לכן חשוב שיהיה לכם לפני שאתם מתחילים את הקמפיין עצמו גם דף נחיתה או אתר,
יצרתי כבר מדריך על "איך לבנות דף נחיתה לעסק שלכם בשעה אחת ובחינם" ככה שאם אין לכם זה הזמן ליצור אחד כזה.

**** שימו לב – חשוב לייצר גם דף תודה שאליו יופנו הגולשים לאחר שהם ביצעו את הפעולה הרצויה כדי שנוכל לעקוב אחרי ההמרות (המרה = הפעולה הרצויה של הגולש) (שלב 4)

שלב 2: תקבעו מה היעד של הקמפיין שלכם

בחרו אחת מהמטרות הבאות:
– לידים (השארת פרטים/שיחות טלפון)
– מכירות (מכירות באתר)
– תנועה פיזית למקום שלכם
– יותר גולשים באתר (מתאים בדרך כלל אם יש לכם בלוג או פורטל)

בחרו אחת כדי שתוכלו להיות ממוקדים עליה.

שלב 3: פתיחת חשבון גוגל אדס

תרשמו "google ads" בגוגל ותיכנסו לתוצאה הראשונה

לאחר מכן אתם ממלאים את כל הפרטים הנדרשים,
***שימו לב – גוגל ינסו שתיצרו מייד קמפיין חדש, אל תזרמו איתם עד שתגיעו למסך הראשי.

כעת אתם מוגדרים בחשבון ב"מצב בסיסי"
עליכם לעבור ממצב בסיסי למצב מתקדם.

כך עושים את זה:

לוחצים על סמל ההגדרות שמוצג בפינה השמאלית העליונה.

בוחרים באפשרות מעבר למצב מתקדם.

אחרי שתעברו למצב מתקדם, תקבלו גישה לממשק המלא של Google Ads ותוכלו ליצור קמפיינים מכל הסוגים, למשל קמפיינים לרשת החיפוש, קמפיינים לרשת המדיה, קמפיינים של מודעות וידאו, קמפיינים לקידום אפליקציות וקמפיינים של שופינג.

אחרי שעברתם למצב מתקדם אתם אמורים להגיע למסך הבא:

ועכשיו יש לכם חשבון גוגל אדס מוכן לפעולה, אתם מוכנים לעבור לשלבים הבאים!

שלב 4: חיבור מעקב אחרי המרות (המרה = הפעולה הרצויה של הגולש)

כדי שתוכלו לדעת אם הקמפיינים שלכם עובדים או לא, תהיו חייבים ליצור פעולת המרה דרך הגוגל אדס ולחבר אותה לדף נחיתה/אתר שלכם, אל תדאגו לא מדובר בפעולה מסובכת והיא לא דורשת ידע טכני.

לחצו על כלים והגדרות שנמצא בצד שמאל למעלה >> מתחת ל"מדידה" תיראו "המרות" – לחצו על זה.

זה המסך שאתם צריכים לראות:

לחצו על " פעולת המרה חדשה" ולאחר מכן בחרו את האופציה "אתר אינטרנט"

אתם אמורים לראות עכשיו את המסך הזה:

-הכניסו את האתר/דף נחיתה שלכם ולחצו על "סריקה"

-לאחר מכן לחצו על "הוספה של פעולת המרה באופן ידני"

אתם אמורים לראות עכשיו את המסך הזה:

– בחרו את היעד של ההמרה לפי מה שקבעתם בשלב 2

– בחרו שם להמרה
– אם מדובר בהמרה מסוג רכישה – תגדירו ערך, אם לא אז בחרו "אין להגדיר ערך לפעולת ההמרה הזו"

– בחרו מספר כולל – ברכישות יש לבחור "כולן" בלידים יש לבחור "אחת"

ותלחצו על "סיום" בצד ימין למטה ואז על "שמירה והמשך"

לאחר מכן אתם צריכים להגדיר את הgoogle tag באתר/דף נחיתה שלכם,
תעבירו את ההוראות במייל למי שאחראי לדף נחיתה / אתר שלכם ככה:

החלטתם לעשות בעצמכם? הנה איך:

כאן תצטרכו טיפה הבנה טכנית, אבל ממש בסיסית. 

שימו לב, כדי להוסיף את הקודים האלו בסמוב/site123 תצטרכו לעבור למנוי לא חינמי.

תלחצו על הגדרת גוגל tag עד שתגיעו לקוד שאתם צריכים להוסיף לאתר שלכם:

זה הקוד שאתם צריכים

ותוסיפו אותו לאתר שלכם / דף נחיתה שלכם בכל הדפים.

-אם מדובר באתר וורדפרס תוסיפו אותו דרך כאן ותבחרו <head>:

-אם מדובר בסמוב תוסיפו אותו דרך כאן:

-אם מדובר בsite123 תוסיפו אותו דרך כאן:

אחרי שסיימתם להגדיר את ההמרה אתם מוכנים לעבור לשלב הבא 🙂

שלב 5: מחקר מילות מפתח

אתם רוצים לדעת מה הלקוחות שלכם מחפשים כדי להכניס את זה לקמפיין שלכם,
כדי לעשות את זה תתחילו בלרשום את השירות שלכם ולראות מה גוגל מציע בחיפושים קשורים:

את כל החיפושים האלו תעתיקו ותדביקו בכלי מילות המפתח של גוגל שנמצא ב"כלים והגדרות" >> "הכלי לתכנון מילות המפתח":

לאחר מכן תשנו את הצגת התוצאות ל500

תבחרו את כל המילים ותלחצו על "העתקה"

את כל המילות המפתח האלו תקחו ותדביקו בדף ריק

תעברו על כל המילות מפתח ותמחקו כל מה שלא רלוונטי לעסק שלכם.

ברגע שסיימתם עם זה יש לכם מילות מפתח רלוונטיות אליכם ואפשר להתקדם לשלב הבא 🙂

שלב 6: מחקר מתחרים

אתם רוצים לדעת מה המתחרים שלכם עושים, לכן תכתבו את מילות המפתח שיש לכם ותראו אלו מודעות ממומנות מופיעות, שימו לב שאתם בודקים רק מודעות ממומנות (רשום מעל המודעה בקטן "ממומן") ולא תוצאות חיפוש רגילות. שימו לב יש מודעות ממומנות גם בחלק התחתון של תוצאות החיפוש וגם בדפים הבאים.

לאחר מכן תעתיקו 10 מודעות שונות שרלוונטיות לעסק שלכם ותדביקו על דף ריק לפי:
כותרת:
תיאור:

המטרה כאן היא לתת לכם בסיס להשראה כשתכתבו את המודעות שלכם. 

סיימתם? נעבור לשלב הבא!

שלב 7: הקמת הקמפיין עצמו

אז אחרי שעבדנו קשה והכנו על מה שצריך לקראת קמפיין גוגל מוצלח, אפשר להתחיל לעבור להקמת הקמפיין עצמו.

תיכנסו למסך הראשי ותלחצו על "קמפיין חדש"

במטרת הקמפיין תבחרו "יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד"

ולאחר מכן תבחרו בסוג הקמפיין "חיפוש"

בחרו בתוצאות שאתם רוצים לקבל מהקמפיין גם ביקורים באתר וגם שיחות טלפון(אם רלוונטי)
מלאו את הכתובת של הדף נחיתה שלכם ואת הטלפון אליו תרצו שיתקשרו. תכתבו את השם של הקמפיין.

ולחצו על המשך.

בשיטת בידינג בחרו "המרות"

ולחצו על המשך.

בחרו את איזור הגיאוגרפי שאליו אתם רוצים לפרסם, אם אתם מפרסמים לכל הארץ בחרו ישארל, אם אתם מפרסמים לאיזורים/ערים ספציפיים בחרו את אותם ערים/איזורים.

לאחר מכן בחרו שפות (ממליץ להשאיר ריק ברוב המקרים)

ולחצו על המשך.

עכשיו תדביקו את כל המילות המפתח מהמחקר שעשיתם בתיבה המיועדת לזה:

עכשיו אתם מוכנים ליצור את המודעה עצמה,

פתחו את הקובץ של מחקר המתחרים שעשיתם ותיעזרו בו לכתיבת התוכן למודעות עצמן, שימו לב לא להעתיק! אתם אמורים להכיר את העסק שלכם הכי טוב מכולם, תשקיעו בכתיבה של המודעות.

מלאו 15 כותרות שונות

ואז מלאו 4 תיאורים שונים

לאחר מכן השתמשו בנכסים שגוגל מציעה לכם ומלאו כל מה שאתם חושבים שרלוונטי לעסק שלכם.

לחצו על שמירת המודעה, בחרו תקציב יומי (מומלץ 50 ש"ח יומי בתור התחלה) ואז לחצו על פרסום

יש לכם קמפיין גוגל חדש באוויר!
ועכשיו לשלב האחרון והכי חשוב >>

שלב 8: מעקב ושיפור הקמפיין

עכשיו מגיע שלב המעקב ושיפור הקמפיין עצמו, כל שבוע שבועיים תצטרכו לעבור על כל הנתונים ולוודא שהקמפיין נמצא תמיד בשיפור, ואם לא אז משנים כל פעם משהו קטן אחר,

פעם בשבוע תעברו על הדברים הדברים:

  • מחיר לקליק
  • אחוז האנשים שנכנסו למודעה מתוך אלו שצפו בה (CTR)
  • אחוז האנשים שביצעו המרה מתוך אלו שנכנסו לדף נחיתה
  • מחיר ההמרה

המטרה שלכם היא לוודא שהכל נמצא בשיפור,

  • שמחירי הקליקים יורדים
  • שאחוז CTR עולה
  • שמחיר ההמרה יורד

מה עושים אם הדברים לא נמצאים בשיפור?

אז קודם כל צריך להבין אם הבעיה נמצאת בקמפיין גוגל או שהבעיה נמצאת בדף נחיתה עצמו.

אם המחיר לקליק ממשיך לרדת אבל אחוז ההמרה של אנשים שנכנסו לדף נחיתה רק יורד הבעיה נמצאת בדף נחיתה עצמו.
לעומת זאת אם מחיר לקליק ממשיך לעלות אבל אחוז ההמרה של אנשים שנכנסו לדף נחיתה דווקא עולה הבעיה נמצאת כנראה בקמפיין.

אחרי שהבנו איפה הבעיה (לפעמים הבעיה נמצאת גם וגם)
אנחנו מתחילים לעשות ניסוי וטעייה.

אם הבעיה בקמפיין:

-משנים את הכותרות
-משנים את התיאורים

כל פעם (בבדיקה השבועית) משנים עד 4 כותרות ועד 2 תיאורים ונותנים לזה לרוץ עוד שבוע.

אם הבעיה בדף נחיתה:

-משנים חלק מהמלל שבדף נחיתה

-משנים קצת את העיצוב

שימו לב לא לשנות יותר ממשהו 1-2 כל פעם,
אחרי ששיניתם תתנו לזה לרוץ עוד שבוע ובדקו שוב.

אם תמשיכו לעשות ניסוי וטעייה ובקרה על בסיס קבוע, הדרך שלכם לקמפיין גוגל מוצלח בטוחה בסופו של דבר.

שימו לב, החלק הזה לא נגמר אף פעם, תמיד תמשיכו לנסות לשפר את הקמפיין שלכם.

לסיכום

קמפיין גוגל מוצלח מצריך המון עבודה, אבל אם עושים את הדברים כמו שצריך זה שווה את זה לגמרי,

תשקיעו בעסק שלכם ותבנו לו קמפיין גוגל שיביא לכם עוד לקוחות.

המלצה שלנו, אל תפסיקו ללמוד.
אנחנו בדיגיטל פלייס מאחלים לכם המון בהצלחה וכאן לכל שאלה.

שתפו אם אהבתם >>>

הירשמו וקבלו את כל הידע הזה ישירות אליכם!

עוד פוסטים שאולי יעניינו אותך >>>

היי כאן אביאור :)

רוצים שאתקשר אליכם לייעוץ? אנא מלא/י כמה פרטים ואני אתקשר בהקדם!

אביאור - בעלים ומייסד